Intellectual property licensing agency in Japan

Nahoko Tsunokawa @Gallery ZOOMAN(Harajuku, Tokyo)

“Gallery ZOOMAN” that I found yesterday when I strolled in the back street of Harajuku, two-story detached house, rental gallery. Group show of nine sophomores of design department of Tokyo University of arts was held. The theme was “invisible”. Cute dog sculpture below was created by Nahoko Tsunokawa. “The dog is color-blind. The color patterns you can see on his body are test charts for color blindness”, student there explained to me.

昼休みに原宿裏通りを歩いていて偶然見つけたギャラリー”Gallery ZOOMAN”。2階建て一棟貸しのギャラリーで、ロケーションも雰囲気も抜群にいい感じ。催されていたのは 『東京藝術大学デザイン科学部2年9人による”みえない”グループ展』 という長いタイトルの展示会。文字通り9人の学生アーティストさんたちの、”みえない”をキーワードにした作品が展示されていた。写真の犬は、角川菜穂子さんの作品。その場にいた女性のご説明によると、なんでも犬は色盲だそうで、ボディに描かれている模様は色盲検査のパターンとのこと。せっかく説明していただいたけど、その話は取り合えず置いといて、あまりにもカワイイ体型の犬だったので思わず撮影させていただきました。この犬、おしり側から見たカットも可愛かったけど、撮影がうまくいっていなかったのでご紹介できなくて残念。作家さんには会えなかったけど、きっとこんな感じの可愛いかたなんでしょう。今後のご活躍をお祈りいたします。

Nahoko Tsunokawa
Nahoko Tsunokawa